CENA NETTO
166.900,00zł
143.900,00zł
- udźwig 3500 kg
- maszt Triplex 4800mm
- bateria litowo-jonowa z systemem BMS
- czas pracy 10 godzin, czas ładowania 2,5 godziny
- kabina pełna z ogrzewaniem, liczne schowki oraz port USB
- sprawdzony układ elektroniczny ZAP
Opis
Elektryczny wózek widłowy EP L1 (3500 kg)
Elektryczny wózek widłowy EP L1 jest pierwszym na świecie wózkiem, który został od podstaw zaprojektowany do współpracy z baterią litowo-jonową. Testy rozpoczęły się w roku 2015 (do produkcji seryjnej trafił w 2016 r.), a więc firma EP Equipment o wiele miesięcy wyprzedziła największe światowe koncerny.
Model L1 jest dostępny również z udźwigiem 2000 kg.
Bateria litowo-jonowa
Zastosowanie najnowszej baterii o parametrach 48V / 540 Ah pozwala bez konieczności wymiany baterii, używać wózka w trybie wielozmianowym. Czas ładowania wynosi zaledwie 2,5 godziny, co pozwala na 10 godzin ciągłej pracy wózkiem. Podczas przerw operatora (np. przerwa obiadowa) wskazane są krótkie doładowywania – przez 45 minut bateria zyska dodatkowe 30%. Zainstalowany system BMS stale monitoruje parametry i zarządza baterią, co zapobiega mi.in całkowitemu rozładowaniu, przeładowaniu oraz nagłym spadkom energii. W rezultacie żywotność akumulatora zostaje znacznie wydłużona. W przeciwieństwie do elektrycznych wózków z baterią kwasową, podczas ładowania modelu L1 nie wydzielają się toksyczne opary – brak konieczności instalowania specjalnie wentylowanej akumulatorowni do ładowania wózków.
Komfort pracy
Dzięki zastosowaniu baterii o większych możliwościach i mniejszych wymiarach, konstrukcja wózka oferuje dużą przestrzeń dla operatora. Na wbudowanym komputerze, każdy operator może ustawić preferowane parametry pracy (max. prędkość jazdy, moc hamowania). W celu zapewnienia bezpieczeństwa, podczas skręcania wózkiem występuje redukcja prędkości. Dzięki zastosowaniu tzw. „Asystenta ruszania na wzniesieniach”, wózek jest pełni przystosowany do pracy na rampach i pochylniach (w momencie zwolnienia pedału gazu, wózek nie zacznie się cofać). Ponadto wózek posiada liczne schowki oraz port USB.
Konserwacja
Zastosowana bateria litowo-jonowa jest bezobsługowa (brak konieczności dolewania wody destylowanej, tak jak ma to miejsce w przypadku baterii kwasowych). Model L1 posiada o 80% mniej części ruchomych niż wózek spalinowy oraz europejską elektronikę ZAPI. W rezultacie koszty przeglądów okresowych są znacznie niższe.
Wodoodporność
Elektryczny wózek widłowy L1 w wersji o udźwigu 3500 kg, posiada klasę wodoodporności IP54. Dzięki temu wózek może być eksploatowany na zewnątrz w każdych warunkach atmosferycznych. Opcjonalnie wózek może zostać wyposażony w kabinę z ogrzewaniem.
Szczegółowa specyfikacja
Charakterystyka ogólna | ||
Producent | EP | |
Model | j.m. | CPD35L1 |
Rodzaj zasilania | Elektryczny | |
Typ operatora | Siedzący | |
Udźwig | kg | 3500 |
Środek ciężkości | mm | 500 |
Odległość od środka osi do czoła wideł | mm | 500 |
Rozstaw osi | mm | 1698 |
Waga | ||
Waga wózka (z baterią) | kg | 5360 |
Obciążenie osi z ładunkiem (koła napędowe / koła sterujące) | kg | 7750/1110 |
Obciążenie osi bez ładunku (koła napędowe / koła sterujące) | kg | 2185/3175 |
Koła/rolki | ||
Rodzaj kół (napędowe/sterujące) | Gumowe | |
Rozmiar kół napędowych (średnica x szerokość) | mm | 23X10-12 (578X228) |
Rozmiar kół sterujących (średnica x szerokość) | mm | 200/50-10(453X194) |
Koła ilość kół napędowych napędowe/sterujące (x=napędowe) | mm | 2x/ 2 |
Rozstaw kół napędowych | mm | 1100 |
Rozstaw kół sterujących | mm | 1020 |
Wymiary | ||
Pochylenie masztu/karetki przód/tył | mm | 5/9 |
Wysokość, maszt złożony | mm | 2210 |
Wolny skok | mm | 140 |
Wysokość podnoszenia | mm | 3000 |
Wysokość, maszt wysunięty | mm | 4105 |
Wysokość kabiny | mm | 2210 |
Wysokość siedzenia | mm | 1120 |
Wysokość sworznia haka | mm | 380 |
Całkowita długość | mm | 3660 |
Długość do czoła wideł | mm | 2590 |
Całkowita szerokość | mm | 1356 |
Wymiary wideł | mm | 45x125x1070 |
Klasa karetki | 3A | |
Szerokość karetki | mm | 1228 |
Prześwit (obciążony, pod masztem) | mm | 125 |
Szerokość alejki paleta 1000×1200 (szerokość) | mm | 4090 |
Szerokość alejki paleta 800×1200 (długość) | mm | 4290 |
Promień skrętu | mm | 2390 |
Osiągi | ||
Prędkość jazdy (z ładunkiem / bez ładunku) | km/h | 15/16 |
Prędkość podnoszenia (z ładunkiem / bez ładunku) | m/s | 0.4/0.45 |
Prędkość opuszczania (z ładunkiem / bez ładunku) | m/s | 0.44/0.48 |
Zdolność pokonywania wzniesień (z ładunkiem / bez ładunku) | % | 16/20 |
Hamulec | Elektromagnetyczny | |
Napęd | ||
Moc silnika napędowego 60 min | kW | 16.6 |
Moc silnika podnoszenia przy 15% | kW | 24 |
Napięcie baterii | 80V 540Ah | |
Waga baterii | kg | 490 |
Pojemność baterii | V/Ah | 80V / 540Ah |
Ładowanie | V/A | 80V / 200A |
Inne | ||
Rodzaj silnika napędowego | AC |
Prezentacja video
Zapytanie o produkt
Charakterystyka ogólna
Charakterystyka | ||
Producent | EP | |
Model | L1 | |
Udźwig | 3500 | kg |
Wysokość podnoszenia | 4800 | mm |
Długość konstrukcji | 3660 | mm |
Szerokość konstrukcji | 1356 | mm |
Wysokość konstrukcji | 2210 | mm |
Długość wideł | 1070 | mm |
Waga | 5360 | kg |
Bateria | 48 / 540 | V/Ah |