Firma Nissan opracowała System Ograniczenia Ryzyka – kompletny zestaw funkcji wspomagających bezpieczeństwo w codziennym użytkowaniu:
Kontrola Stabilności (CSC)
Standardowy, stosowany wyłącznie przez firmę Nissan, nie wymagający konserwacji, system Kontroli Stabilności Cushion Stability Control (CSC), poprawia stabilność boczną i umożliwia bezpieczną jazdę w trakcie pokonywania zakrętów.
Przekładnia Powrót do biegu jałowego
Przekładnia powraca do biegu jałowego po upływie 3 sekund od momentu opuszczenia fotela przez operatora, zabezpieczając tym samym pojazd przed jazdą bez operatora.
System Blokady Masztu
Standardowy system we wszystkich modelach, automatycznie blokuje wszystkie funkcje podnoszenia i pochylania, gdy tylko operator opuści fotel, aby zapobiec niepożądanemu działaniu.
Blokada pochyłu (opcja)
Uruchamiana przez proste naciśnięcie przycisku na joystiku FINGERTIP. Wyrównuje on widły dokładnie w położeniu poziomym, umożliwiając operatorowi szybki i łatwy załadunek.
Sygnalizacja ostrzegawcza Hamulca Postojowego
Sygnalizacja ostrzegawcza Pasów Bezpieczeństwa
Wygoda
Nisko położone stopnie, umożliwiające łatwy dostęp, wygodny fotel, przestronność. Doświadczenie firmy Nissan w przemyśle samochodowym pomogło zaprojektować idealne miejsce pracy dla operatora wózka widłowego.
Wózek może być wyposażony w dźwignie FINGERTIP położoną na podpórce. Dzięki temu operator może wykonywać swoją pracę o 10% szybciej i bardziej dokładnie.
Zaprojektowana przez Nissana kabina CLEAR-VISION jest fabrycznie montowanym opcjonalnym wyposażeniem, zapewniającym jeszcze większy komfort i ochronę.
Maszt OPTIVIEW (3V) stanowiący opcjonalne wyposażenie, posiada dwa pełne wolne cylindry z każdej ze stron, zaś pośrodku nie znajduje się nic, co mogłoby ograniczać widoczność operatorowi.
Czystość
Ultra czyste, posiadające elektroniczny wtrysk silniki o napędzie LPG wyposażone są standardowo w trzy stopniowy katalizator, co pozwala na uzyskanie emisji spalin na poziomie dużo niższym niż najsurowsze światowych normy.
Nowa seria K silników o napędzie LPG pozwala na osiągnięcie wyjątkowo niskiego poziomu:
93% mniej tlenku węgla (CO)
78% mniej tlenów azotu (NOx) oraz węglowodorów (HC)
Układ kontrolny monitoruje w sposób ciągły pracę silnika i dostosowuje ją tak, aby zapewnić optymalnie niską emisję spalin przez cały okres pracy.
Nowe silniki Diesla firmy Nissan, QD32, również spełniają najnowsze europejskie normy emisji spalin (Stage 3A).
Dzięki rozważnemu i przemyślnemu zaprojektowaniu aż do 98% wózka widłowego może zostać poddane recyklingowi.
Ekonomia
Elektroniczny System Kontroli Silnika (ECCS) w sposób ciągły monitoruje i kontroluje prace wózka widłowego, zapewniając najczystszą pracę.
ECCS składający się z Modułu Sterującego Pojazdem (VCM) i z Modułu Sterującego Silnikiem (ECM), zapewnia minimalne zużycie paliwa w każdych warunkach.
Zmiana przełącznika z trybu Power na ECO, co stanowi standardowe wyposażenie w wózkach z napędem LPG, pozwala na jeszcze większą oszczędność paliwa oraz zapewnia jeszcze niższy poziom hałasu. Kontrola Prędkości stanowi opcję i umożliwia wybór maksymalnej prędkości w zależności od umiejętności operatora lub zakresu wykonywanej pracy.
Parametry
Parametry | Jedn. | DX-15 | DX-15 | DX-18 | DX-18 |
---|---|---|---|---|---|
Udźwig/600mm | [kg] | 1 500 | 1 500 | 1 750 | 17 50 |
Napęd | LPG | diesel | LPG | diesel | |
Silnik | Nissan K21 | QD32 | Nissan K21 | QD32 | |
Pojemność | [cm3] | 2 065 | 3 153 | 2 065 | 3 153 |
Moc silnika | [kW] | 41,5 | 38 | 41,5 | 38 |
Maksymalna prędkość obrotowa silnika |
[obr./min] | 2 700 | 2 300 | 2 700 | 2 300 |
Wysokość podnoszenia (zakres) | [mm] | 3 000-7 000 | 3 000-7 000 | 3 000-7 000 | 3 000-7 000 |
Szerokość całkowita | [mm] | 1 080 | 1 080 | 1 080 | 1 080 |
Długość do czoła wideł | [mm] | 2 260 | 2 260 | 2 300 | 2 300 |
Korytarz roboczy, europaleta brana wzdłuż |
[mm] | 3 770 | 3 770 | 3 805 | 3 805 |
Promień skrętu | [mm] | 1 970 | 1 970 | 2 000 | 2 000 |
Poziom hałasu dla pracy w trybie ECO | [dB] | 77 | 79 | 77 | 79 |