DX

Spalinowe z przeciwwagą – DX

Firma Nissan opracowała System Ograniczenia Ryzyka – kompletny zestaw funkcji wspomagających bezpieczeństwo w codziennym użytkowaniu:

Kontrola Stabilności (CSC)
Standardowy, stosowany wyłącznie przez firmę Nissan, nie wymagający konserwacji, system Kontroli Stabilności Cushion Stability Control (CSC), poprawia stabilność boczną i umożliwia bezpieczną jazdę w trakcie pokonywania zakrętów.
Przekładnia Powrót do biegu jałowego
Przekładnia powraca do biegu jałowego po upływie 3 sekund od momentu opuszczenia fotelaprzez operatora, zabezpieczając tym samym pojazd przed jazdą bez operatora.
System Blokady Masztu
Standardowy system we wszystkich modelach, automatycznie blokuje wszystkie funkcje podnoszenia i pochylania, gdy tylko operator opuści fotel, aby zapobiec niepożądanemu działaniu.
Blokada pochyłu (opcja)
Uruchamiana przez proste naciśnięcie przycisku na joystiku FINGERTIP. Wyrównuje on widły dokładnie w położeniu poziomym, umożliwiając operatorowi szybki i łatwy załadunek.
Sygnalizacja ostrzegawcza Hamulca Postojowego
Sygnalizacja ostrzegawcza Pasów Bezpieczeństwa

Wygoda

Nisko położone stopnie, umożliwiające łatwy dostęp, wygodny fotel, przestronność. Doświadczenie firmy Nissan w przemyśle samochodowym pomogło zaprojektować idealne miejsce pracy dla operatora wózka widłowego.
Wózek może być wyposażony w dźwignie FINGERTIP położoną na podpórce. Dzięki temu operator może wykonywać swoją pracę o 10% szybciej i bardziej dokładnie.
Zaprojektowana przez Nissana kabina CLEAR-VISION jest fabrycznie montowanym opcjonalnym wyposażeniem, zapewniającym jeszcze większy komfort i ochronę.
Maszt OPTIVIEW (3V) stanowiący opcjonalne wyposażenie, posiada dwa pełne wolne cylindry z każdej ze stron, zaś pośrodku nie znajduje się nic, co mogłoby ograniczać widoczność operatorowi.

Czystość

Ultra czyste, posiadające elektroniczny wtrysk silniki o napędzie LPG wyposażone są standardowo w trzy stopniowy katalizator, co pozwala na uzyskanie emisji spalin na poziomie dużo niższym niż najsurowsze światowych normy.
Nowa seria K silników o napędzie LPG pozwala na osiągnięcie wyjątkowo niskiego poziomu:
93% mniej tlenku węgla (CO)
78% mniej tlenów azotu (NOx) oraz węglowodorów (HC)
Układ kontrolny monitoruje w sposób ciągły pracę silnika i dostosowuje ją tak aby zapewnić optymalnie niską emisję spalin przez cały okres pracy.
Nowe silniki Diesla firmy Nissan, QD32, również spełniają najnowsze europejskie normy emisji spalin (Stage 3A).
Dzięki rozważnemu i przemyślnemu zaprojektowaniu aż do 98% wózka widłowego może zostać poddane recyklingowi.

Ekonomia

Elektroniczny System Kontroli Silnika (ECCS) w sposób ciągły monitoruje i kontroluje prace wózka widłowego, zapewniając najczystszą pracę.
ECCS składający się z Modułu Sterującego Pojazdem (VCM) i z Modułu Sterującego Silnikiem (ECM), zapewnia minimalne zużycie paliwa w każdych warunkach.
Zmiana przełącznika z trybu Power na ECO, co stanowi standardowe wyposażenie w wózkach z napędem LPG, pozwala na jeszcze większą oszczędność paliwa oraz zapewnia jeszcze niższy poziom hałasu. Kontrola Prędkości stanowi opcję i umożliwia wybór maksymalnej prędkości w zależności od umiejętności operatora lub zakresu wykonywanej pracy.

Parametry Jedn. DX-15 DX-15 DX-18 DX-18
Udźwig/600mm [kg] 1 500 1 500 1 750 17 50
Napęd LPG diesel LPG diesel
Silnik Nissan K21 QD32 Nissan K21 QD32
Pojemność [cm3] 2 065 3 153 2 065 3 153
Moc silnika [kW] 41,5 38 41,5 38
Maksymalna prędkość
obrotowa silnika
[obr./min] 2 700 2 300 2 700 2 300
Wysokość podnoszenia (zakres) [mm] 3 000-7 000 3 000-7 000 3 000-7 000 3 000-7 000
Szerokość całkowita [mm] 1 080 1 080 1 080 1 080
Długość do czoła wideł [mm] 2 260 2 260 2 300 2 300
Korytarz roboczy, europaleta
brana wzdłuż
[mm] 3 770 3 770 3 805 3 805
Promień skrętu [mm] 1 970 1 970 2 000 2 000
Poziom hałasu dla pracy
w trybie ECO
[dB] 77 79 77 79